Správné stanovení ceny
Správně stanovená cena nemovitosti Vám zaručí její prodej v rozumném čase. Cena není jen vyjádřením stavu nemovitosti, hodně záleží na cenách okolních nemovitostí a aktuální poptávce.
Obecně platí, že nízká cena urychluje prodej nemovitosti, ale snižuje majitelům výnos. Dobře stanovená prodejní strategie umožňuje ve výjimečných případech prodat nemovitost až o 30% dráž než jsou obvyklé ceny.
Prezentace a marketing
Nabídněte Váš dům tam kde najde kupce. Pro různé tipy nemovitostí jsou vhodné různé druhy nabídky. Pro některé realitní nabídky je vhodnější internetová inzerce, jiné osloví cílovou skupinu lépe v tištěném inzerátu.
Překvapivě mnoho kupců osloví výrazné označení Na prodej umístěné přímo na nemovitosti, nebo prodávaném pozemku. Zahraniční zdroje uvádějí, že nápis na nemovitosti přivádí až 30% konečných kupců. V našich podmínkách je procento o něco nižší, ale označením nemovitosti určitě chybu neuděláte.
Vyhněte se chybám
V případě, že se vaše nemovitost drží v nabídkách nepřiměřeně dlouhou dobu, může být na vine chybná strategie prodeje.
Někdy stačí snížit cenu na úrveň obvyklých cen, jindy přesunout nabídku na jiné inzerující servery, nebo ji zvýraznit. Pro specifické tipy nemovitostí může být potřebná invence ve stanovení způsobu nabídky.
Častou chybou také je nabízet nemovitost na stejných místech nepřiměřeně dlouhou dobu. Vaše nemovitost se okouká a kupci nabydou dojmu, že nabídka je nečím podezřelá nebo předražená.